Meteen naar de inhoud

Hoe leidt God ons?

Op donderdag 9 juni sprak Elsbeth voor de Alpha-groep. Zij vertelde hoe God haar leven leidt en waar ze nu staat. Heel duidelijk is dat God niet beter wil worden van jouw geloof en praktiseren naar hem. Elsbeth noemde een voorbeeld: Stel je eens voor dat je wordt aangereden… Iemand komt op tijd en daardoor wordt jouw leven gered. Hoe kun je die persoon belonen? Je denkt waarschijnlijk aan iets groots want door deze persoon leef je nog! God verwacht niet dat je hem bedankt maar het is altijd goed om het vanuit je hart te doen met gebed. Hiermee eer je God en bedenk dat je tijdens je gebed niet alleen kunt vragen, maar ook dankbaar mag zijn.

Heel duidelijk is dat God niet beter wil worden van jouw geloof en praktiseren naar hem

Hiermee wordt aangegeven dat hoe meer je met God ‘praat’ en of dat nu in gedachten is of hardop, hoe meer God zich aan je zal openbaren. Een heel belangrijk boek waarin je God leert kennen en waarin hij zegt wat hij leuk en niet leuk vindt is de bijbel. In deze bijbel vindt je richtlijnen hoe je een zo goed mogelijke Christen kunt zijn. Je leest verhalen over hoe God te werk gaat bij mensen die foute dingen doen maar zéker ook de goede. God geeft je een zegen, een mooie toekomst met hem. Je leeft in liefde, want God werkt aan je zodat je de persoon wordt wat hij zich heeft voorgesteld. Er wordt gewerkt aan je levensweg met jouw en zijn wensen. Je krijgt een prachtige opdracht met je talent!

Je leeft in liefde, want God werkt aan je zodat je de persoon wordt wat hij zich heeft voorgesteld

God is deze liefde! Mensen kwetsen hoort niet bij hem. Je mag hem alles vragen zolang het maar met respect is. Ookal gaat het om een tube tandpasta, zoals Elsbeth dat vertelde. Bid gerust als je niet weet welke sokken je moet aantrekken voor die belangrijke avond. Het klinkt heel gek, maar ook bij deze kleine dingetjes wil God dat je er zo goed mogelijk bijloopt en dat je positiviteit mag ervaren. God wil je gelukkig zien en hij wil je zien groeien. Hij leidt je door omstandigheden. Is het toeval? Zeker niet! Als je open staat voor God dan helpt hij je. Ook om je te troosten bij verdriet of teleurstellingen, want in gebed mag je hem dit ook laten weten.

Je mag hem alles vragen zolang het maar met respect is

Bidden kun je alleen doen maar ook samen. Hoe mooi kan het zijn als je samen de kracht van gebed ervaart. Zowel met elkaar en met onze God. Je deelt met elkaar je problemen, je vragen en je dankbaarheid. Hiermee bouw je aan een sterkere band met elkaar en God. Houd je sommige dingen liever voor jezelf? Geen probleem! Geef het aan bij je ‘mede bidders’ en zij zullen het respecteren. God voelt en ziet hoe jij je voelt. Hij houdt je vast terwijl je heel veel vrijheid hebt op deze aarde om je leven in te vullen hoe jij het voor je ziet. Als je naar God ‘s stem luistert zal dat wat je wil ook bij zijn visie op jou passen. Maar als het verkeerd gaat grijpt hij in. Je zult de consequenties dan ook ervaren.

God voelt en ziet hoe jij je voelt

Zelfs in je dieptepunten van je leven word je niet losgelaten. Hoe beroerd je op dat moment ook bent, hoe beroerd je je ook voelt, er is altijd licht aan het einde van de donkere tunnel. Net had ik het over God ‘s stem, maar hoe openbaart hij zich? Eigenlijk is het een kwestie van opletten. Hij kan zich aan je openbaren op heel veel manieren. Via mensen, via gevoel of ‘dat er iets wonderlijks gebeurt’. God kan zich ook aan je openbaren via radio, televisie of internet. Je moet er niet te moeilijk over nadenken, God zet alles in! God kan jou ook inzetten. Bijvoorbeeld door mensen uit te nodigen om bij je te komen eten. Je zet je in namens God en je eigen talent.

Hij kan zich aan je openbaren op heel veel manieren

Je deelt je persoonlijkheid waardoor je samen tot God kunt komen… Een eenzaam persoon voelt zich beter met jou, iemand met zorgen wordt voor even verlicht terwijl hij of zij met je praat. Uiteraard vier je ook samen vreugde. Je lacht, giert en brult en mooie vruchtbare gesprekken komen aan bod… In je leven mag je ontvangen maar vergeet niet, geven is ook belangrijk!

Je deelt je persoonlijkheid waardoor je samen tot God kunt komen…